Wilkim.reismee.nl

Vertrek düsseldorf(dag1) t/m Bandalawera (dag6)

Maandag 5 september We rijden rustig aan weg rond 18u, dan zijn we op tijd in düsseldorf. Kim had immers de parkeerplek al gereserveerd. Helaas bij aankomst bleek het adres niet te kloppen, tevens zijn ze niet bereikbaar, handig die duitsers! Gelukkig weten we ons met tomtom en kim's papa naar een andere plek te navigeren. Net op tijd blijkt uit het feit dat we 10 min na boardingstijd aan komen bij de gate. dit kostte Kim weer heel wat grijze haren, Wiljan was niet echt onder de indruk en dronk nog rustig zijn colaatje op. Uiteindelijk bleken we vertraging te hebben en zaten we niet veel later aan ons heerlijk vliegtuig diner! Dubai is onze eerste stop! Dinsdag 6 september Na ruim 7 uur vliegen, landden we in dubai. Alhier hadden we weinig overstaptijd, dankzij eerder genoemde vertraging.Op naar Colombo! Na meer dan 11u vliegen en een verzengende hitte (bijna 40 °¢), zijn we onderweg met Ajith, onze lokale gids en chauffeur naar onze eerste stop in Negombo.We kijken onze ogen uit, blij dat we niet zelf hoeven te rijden.Man, wat rijden ze als gekken hier!. De tuktuk is het ergst.die maken samen met de al even gevaarlijke motorrijders van 3baans een 4.5baans.samen wurmen die zich echt overal tussen.Nadat wiljan geconstateerd had, dat hij tijdens dit korte ritje materiaal zag voor een heel seizoen voor programma "wegmisbruikers", komen we toch veilig aan in Negombo, waar we 2 dagen blijven. Woensdag 7 september Vandaag zijn we naar de vismarkt in Negombe gegaan. Mooi om te zien dat hele families bezig zijn met elkaar om de vangst van de dag binnen te halen. Daarna gingen we naar Colombo, om de stad te bekijken. 's middags hebben we nog lekker geluierd, want morgen moeten we om 7u op pad naar Pinnawela, olifantenweeshuis. Donderdag 8 september Wekker gaat om 6.15u en dat op vakantie! Maar goed, we willen graag de baby olifantjes zien, die krijgen 's ochtends de fles. Na een lange rit door tientallen dorpen, kwamen we aan in Pinnawela. Dit is een weeshuis voor allerlei olifanten, zoals Sama, die 3 poten heeft na ongeluk met een landmijn. Meesten zijn slachtoffers van bloedige strijden tussen dorpen, waarbij ze lelijke verwondingen oplopen en niet meer in het wild kunnen leven.Helaas waren de tickets om de olifantjes te voeden op, maar Ajith heeft wat kunnen regelen, waardoor we toch allebei dit konden doen.Bijzondere ervaring, dat wel. Echt lang kun je er niet van genieten, binnen 10 sec is de fles leeg.Daarna gingen ze in een rivier zwemmen, de mannetjes kregen een uitgebreide scrubbeurt, de vrouwtjes moesten wachten. Zij mochten later zwemmen.Prachtig om te zien, uiteindelijk duurde dit schouwspel 2u.Uiteraard werden alle toeristen belaagd door mannet jes, die van alles en nog wat verkochten, zoals dure bananen voor olifanten, terwijl we ze niet eens mochten voeren.Al met al een bijzondere ervaring.Daarna vertrokken we naar Dambulla, waar we in een prachtig hotel terechtkwamen. Vrijdag 9 september: Vandaag naar Sigiryia geweest. Dit is één van de meest opmerkelijke voormalige hoofdsteden van Sri Lanka. Deze stad was gesticht door Kassapa, een gewelddadige monarch, die heerste van 477 tot 495 vc.We zijn vroeg vertrokken vanwege de geplande hitte.desondanks was het erg warm. Na een immense klimtocht, veel zweet druppels en nederlandse toeristen achterlatende, bereikten we de top! Het uitzicht maakte veel goed. Gelukkig ging de afdaling voorspoediger dan verwacht. Na een korte stop bij een houtbewerkingwinkel, hadden we besloten om's middags niet meer zoveel te doen, temeer omdat Kim zich nog steeds niet fit voelde. Na lekker te hebben geluierd en wandeling te hebben gemaakt door de biologische tuin, hebben we genoten van een perfecte maaltijd, alhoewel Kim erachter is gekomen dat niet alle donkere slasauzen zoet zijn! Vervolgens ook nog superscherpe curry, wiljan moest t opeten! Dat kostte zelfs hem enige moeite!! Uiteindelijk lagen we met volle buikjes tevreden in bed, klaar voor t volgend avontuur! 10 september : Vroeg opgestaan (700) om bijtijds naar Dambulla Cave Temples te gaan.Deze keer kochten we de kaartjes zelf.Ajith was waarschijnlijk gepikeerd en bleef beneden om op de bagage te passen. Tijdens de steile klim naar boven hadden we entertainment in de vorm van brutale klimmende en klauterende aapjes.Ze vroegen er geen eens ene roepie voor. Ze probeerde wel alles wat maar op eten leek uit je handen te grissen, zelfs bloemen die als offer aan Boedha bestemd waren.boven aangekomen moesten we voor betreden van de caves de schoentjes uitdoen.Kim bespaarde 25 rupie door ze in de hand bagage mee naar binnen te smokkelen, hetgeen eigenlijk ook niet toegestaan was.Wiljan had derhalve met zijn maatje 47 sportschoenen minder geluk en moest het volle pond a 25 roepie aftikken Op weg naar Kandy halverwege naar een specerijentuin geweest. We hebben genoten van de uitgebreide uitleg, kregen kopje kruidenthee.daarna ook heerlijke hoofd-en nekmassage, hetgeen Wiljan enige haren kostte. Nadat we kruiden, lotus bloem olie en zelfs iets wat gunstig zou werken bij diabetici (wie had gedacht dat Wiljan ooit zoiets zou kopen?), kwamen we aan in Kandy, waar we 2 dagen zullen blijven. Na een korte wandeling en 3 tuktuk's, die ons binnen 5 min een taxirit aanboden, genoten we weer van een uitgebreid buffet onder t genot van muzikale sri lankeesjes, die je uiteraard weer "gratis “ liedjes zongen.wiljan bestelde een nederlands liedje, gelukkig zat t restaurant vol met nederlanders, dus 10 september vervolg Die waren blij met “Tulpen uit Amsterdam “. Na nog een Sri lankese hit) probeerde ze geheel tegen de gewoonte van hier in hun waar te verkopen (hun allernieuwste cd) was het bedtijd.na een toetje (geen voor Kim, die had al te veel gegeten) was het bedtijd gezien de geplande drukke dag in kandy.

Nadine

Whihi! Wat leuk om te lezen! Die reacties van Wiljan, zoooo herkenbaar (relax bij vertrek en materiaal voor wegmisbruikers)
Erg leuk om te lezen wat voor leuke dingen jullie doen!
Heel veel plezier nog! Kijk uit naar jullie volgende verslag!!
Liefs

Leny

Ik hoop dat jullie genoeg wegmisbruikers/overtredingen vast konden vastleggen?! Ik kijk uit naar een eventuele variant op dat programma. Met commentaar van Wiljan.
Ook leuk om zo verzorgend bezig te zijn bij de olifanten,
oefening baart kunst! Je weet maar nooit he Wil?
Leuk om een beetje mee te genieten van jullie vakantie!
Veel plezier samen.

Liefs en een dikke knuffel

Martine

Leuk verhaal en wat een avonturen! Wow, geniet ervan en ik ben benieuwd naar alle foto's en verhalen bij terugkomst!

Liefs, Martine

Leny

Wat een schitterende foto's en weer leuke verhalen.
Ben je nog steeds grensverleggend bezig met gekruid eten Wiljan? Weer een nieuwe uitdaging voor je eigen tuin. Zo te zien en te lezen genieten jullie wel heel erg van alles wat jullie meemaken.
Geniet nog lekker van de laatste etappe!

Liefs

Nadine

Wauw! Klinkt superr gaaf zeg! Leuk om jullie verhalen te lezen! Fijne reis nog! Liefs!