Wilkim.reismee.nl

Dag 13-16

17-19 september Onze welverdiende rust-/strandvakantie is na 11 dagen zwoegen dan eindelijk begonnen:3 dagen uitpuffen op Sri Lanka en dan nog aansluitend 4 dagen Malediven in het vooruitzicht om van het uitpuffen bij te komen.Het hotel oogt als een hotel uit de catalogus. Prachtig, luxueus. Ook is de dresscode bij het diner smart casual, oftewel geen short voor Kim en Wiljan mocht de lange broek weer tevoorschijn toveren. Ons restaurant leek een echte eetfabriek! Nog voordat we ons glas halfleeg was, kregen we de rekening. Gelukkig was het eten wel OK. We krijgen maar geen genoeg van de curry, alhoewel het iedere keer weer een verrassing is hoe scherp het is. Wel hebben we geleerd dat beetje scherp synoniem is voor Mr Wok 6 pepertjesscherp! Wiljan heeft heel wat afgezweet, Kim hield t ook niet altijd droog. Helaas was het allemaal een stuk onpersoonlijker dan voorafgaande hotels. Natuurlijk zijn we verwend en kan dit hotel er absoluut wel mee door. Niks voor Alberto Stegeman hoor (Red mijn vakantie!). Wiljan heeft er ondanks de wat onpersoonlijkere sfeer uiteindelijk toch zelfs nog een "vriend"aan overgehouden: Mr. Big Smile, een lieve kleine kelner, die iedere keer enorm moest lachen als hij Wiljan zag. Ook kregen we de beste plaatsen en werden we persoonlijk bediend, waardoor we als enigen de koffie geserveerd kregen. Omdat hij me 22 schatte, heeft Wiljan hem een goede fooi gegeven. Na een mooie rust, gaan we morgen eindelijk naar de malediven. 20 september Vanochtend na ons gebruikelijke ontbijt, omelet no chili, gingen we onze koffers weer inpakken. Inmiddels zijn we redelijk bedreven hierin! Na een relaxte middag, worden we opgehaald door onze chauffeur voor onze rit naar Colombo. Ajith had een examen, dus we kregen een andere chauffeur. Na een aantal dagen in het resort, waren we helemaal vergeten hoe gek het verkeer ook alweer was! Na een paar minuten echter was ons geheugen weer helemaal opgefrist. Na tig bijna ongelukken te hebben gezien, bereiken we veilig Colombo. We moesten onze roepies nog kwijt en wisselde deze voor dollars. Door deze actie kwam een hele reisgezelschap uit Libanon voor ons bij het inchecken tot ergernis van Wiljan! Uiteindelijk vlogen we volgens plan naar de Malediven, hetgeen slechts 1 u vliegen is vanaf Colombo. Daar aangekomen mochten we nog een half uurtje op een taxi-speedboot voor onze eindstemming op de malediven, Hudhuran resort. Zelfs in het donker leek het prachtig, ons huisje is iig een droom, tuin op het zuiden (zie foto!)en (openlucht)douche op het noorden, zodat we 's ochtends lekker in het zonnetje kunnen douchen! Na een reusachtige kever te hebben verwijderd, vielen we uiteindelijk toch in diepe slaap, de een iets eerder dan de ander (lees wiljan).